Ahad, 30 Januari 2011

SESI TAKLIMAT SRS ANJURAN KRT TMN ANGSAMAS

Satu sesi taklimat SRS Tmn Angsamas telah diadakan pada 29 Jan 2011 jam 0900 malam, bertempat di Balai Raya Tmn Angsamas. Taklimat kali 3 ini telah dianjurkan oleh KRT Tmn Angsamas. Taklimat disampaikan oleh Encik Zul Azmi Penolong Kanan Pegawai Perpaduan Daerah Seremban. Isi kandungan taklimat yang disampaikan menjurus kepada maklumat ulangan dan perkembangan semasa garis panduan SRS.


Rumusan dan pendapat drpd Ketua Sektor:
KRT sepatutnya membuat perancangan dan pelaksanaan yang lebih sistematik bagi penambahbaikan pengurusan SRS Tmn Angsamas, iaitu membuat mesyuarat atau perbincangan rasmi secara dalaman.  Tidak dinafikan merombak 2 sektor kepada 7 sektor adalah langkah yang menepati keperluan. Banyak cadangan tidak dapat diutarakan dan diperjelaskan. 

Oleh yang demikian saya merasakan gesaan bagi mengadakan Mesyuarat bersama KRT perlu diadakan dengan segera. Pada perkiraan minda saya yang cetek ini, perkara berikut perlu dilaksanakan:

a.     Penerangan dan pengesahan perubahan struktur 7 sektor SRS Taman Angsamas.
b.    Mewujudkan struktur organisasi berdasarkan persetujuan ramai yang akan memainkan peranan dan   tugas utama dlm menyelaras SRS Tmn Angsamas.
c.   Menerima dan meluluskan cadangan (Contohnya: Pos Ronda, peruntukkan kewangan pengendalian aktiviti ronda, dsb) dari semua ahli ronda bagi kebaikan setiap sektor yang ditubuhkan.

Nota: Andaikata diberi peluang SRS Sektor Satu bersedia menjadi penganjur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan