Khamis, 24 Mac 2011

CERITA MLM JUMAAT (BAGI YANG LAYAK)

Disingkatkan cerita.. pada malam pertama perkahwinan itu sebelum tidur sang suami membelai rambut isterinya dengan penuh kasih sayang sambil memberi nasihat, salah satunya tentang sikap seorang isteri yang baik menurut ajaran agama. “Sayang… hubungan suami isteri itu termasuk ibadah kalau didasari dengan niat yang baik dan dilakukan dengan penuh keikhlasan “ kata sang suami. 

Dipanggil dengan sebutan sayang tentu sang isteri yang belum genap 24 jam ini merasa berbunga-bunga dan semakin bangga pada suaminya. Dalam hatinya dia berjanji untuk menjadi seorang isteri yang baik dan melayani suaminya dengan sepenuh hati dan keikhlasan. "Kalau seorang isteri mengajak suaminya untuk berhubung badan  itu pahalanya sangat besar sekali, sama  ganjarannya dengan berperang dan membunuh 40 orang kafir “. Kata sang suami meneruskan kata-katanya.

“Oh gitu ya bang.. tapi… kalau isteri yang mengajakkan malu…-malu" kata sang isteri. “Itulah masalahnya, kadang-kadang sebagai manusia, kita lebih mementingkan rasa malu dari pada pahala… dan itulah usaha syaitan untuk mempengaruhinya, padahal itu salah satu sumber pahala bagi kaum wanita “ jawab suami.

“Oh.. semoga tuhan mengampuniku .. kalau begitu … ayuh suamiku kita berperang dan membunuh 40 kafir“ kata sang isteri malu-malu. Lalu sang suami menjawab dengan penuh gairah “dengan senang hati isteriku". Malam kedua & ketiga sudah tak merasa malu dan kaku lagi setiap jelang tidur sang isteri selalu bilang: “Bang ayuh kita bunuh 40 orang kafir lagi" dan  selalu dijawab  “dengan senang hati isteriku“ .

Pada malam ke empat seperti biasa sang isteri telah menyemburkan wangian dikamar tidurnya dan bersiap-siap untuk mencari pahala seperti malam-malam sebelumnya, dengan penuh gairah dia juga berkata “ Pak ayo kita bunuh 40 kafir lagi “.

“Aduh isteriku… sayangku… orang kafir cuma ada 120 orang dan telah habis kita bunuh pada 3 malam yang lalu… nanti saja malam besok atau lusa.. semoga ada org kafir hidup lagi ya.. “ jawab sang suami.

“Ooh.. sayang sekali ya .. kalau ada seribu org kafir...kan tiap malam boleh dapat pahala “ jawab sang isteri. Lalu merekapun tertidur lelap sekali setelah sebelumnya sang isteri berdoa agar nanti ada orang kafir yang akan dibunuh lagi. Sekian untuk tatapan jenaka anda namun tetap ada moral story.

2 ulasan: