Khamis, 29 Disember 2011

GADIS TEMPATAN MENJADI MANGSA PENIPUAN SI LELAKI NIGERIA

http://1.bp.blogspot.com/-MC3cJam224I/TvqO_ZpdekI/AAAAAAAAT4I/ZcaW00VsfMk/s400/IMG_0938.JPGhttp://2.bp.blogspot.com/-0kWQpHE-U3A/Tvpr0ysAiGI/AAAAAAAATwQ/j2aIciUtiUY/s320/IMG_0781.JPG
Salam Sejahtera...Dah 10 hari saya tidak membuat apa-apa entry kerana sibuk dengan "orang baru". Sambil rehat pada waktu petang, saya telah membaca satu entry dalam blog yang mungkin pernah anda lawati dan saya rasa amat bagus untuk dikongsikan supaya ianya tidak berlaku di kalangan keluarga, saudara-mara, jiran tetangga dan komuniti kita.
Sedih, padan muka dan banggang ingin saya hamburkan kepada betina ini. Nak kata bodoh tapi dah jadi graduan dan memiliki diploma pengajian komputer. Macamana boleh terperdaya, dengan mudah. Bila dah terkena baru nak menyesal. Ingin hidup mewah dengan jalan pintas sanggup buat apa sahaja tanpa memikirkan natijah atau maruah diri. Malas saya nak komen lebih-lebih, ikuti bicara betina yang menjadi mangsa pemuda Nigeria bersama wartawan semasa tangkapan dilakukan.
Shana terkedu buat seketika dan setelah didesak untuk menceritakan kisah sebenar, dia akhirnya membuka mulut. "Teman lelaki saya telah pulang ke Nigeria dan setiap kali saya berasa rindu kepada dia, saya meulis nama dia," jelas pemegang Diploma Pengajian Komputer itu.

Tambahnya, Iko terbabit dalam kegiatan Nigerian scam dan sebelum ini wang mangsa didepositkan ke dalam akaun bank miliknya, berjumlah di antara RM5,000 dan RM50,000.

"Kamu dapat berapa ringgit setiap kali ada transaksi?," soal Sarjan Tamu. "Kekadang RM100, kekadang RM200 sahaja sebab teman lelaki saya hanya menerima komisyen 10% daripada jumlah diterima, saya berkongsi dengan dia," dakwanya.

Melalui nama diberikan oleh Shana, saya mengakses Facebook milik Iko dan gambar kekasih kini hidup mewah di negara asal di bawah disahkan oleh wanita itu.

Ikuti Laporan Penuhnya di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan