Sabtu, 11 Jun 2011

CUTI HUJUNG MINGGU INI JANGAN CARI SAYA KAT RUMAH

https://lh5.googleusercontent.com/-ej9rVCGAHUk/TfMS3Q5YDWI/AAAAAAAABY4/7cg7c5ecnKc/s720/IMG_4224.JPG
Pengagihan Tugas




https://lh4.googleusercontent.com/-vDMOEpdU9fk/TfMSv8gVgNI/AAAAAAAABYo/MxvwCu5QSuw/s720/IMG_4226.JPG
Ahli SRS Sektor 1 Tmn Angsamas & Kejiranan

https://lh3.googleusercontent.com/--by3SpIoP_A/TfOfeps5dhI/AAAAAAAABZI/7uJgLYGxXIA/s720/IMG_4326.JPG
Sebahagian Ahli SRS Sektor 1 Tmn Angsamas Fasa 2 dan Anak Ahli yang hadir melaksanakan Aktiviti Gotong Royong Majlis Perkahwinan

Salam Sejahtera kepada semua. Semoga kita semua diberikan kesihatan dan kebahagiaan yang berkekalan dalam menjalani kehidupan bersama keluarga, jiran tertangga dan saudara mara. Sebenar tiada artikel yang menarik untuk dimuatkan dlm blog pinggitan ini, cuma nak kongsikan warna-warni kehidupan saya bersama jiran tertangga. Bentuk kehidupan kita juga banyak dipengaruhi berdasarkan di mana penempatan yang kita diami. Suasana kehidupan kampung, pinggiran bandar dan kota metropolitan mempunyai kelangsungan perbezaan dan persamaan. Kalau di penempatan yang elit mungkin jauh beza dengan penempatan yang mana struktur fizikal rumahnya yang berkongsi dinding dan laman. Namun kenikmatan sosial hidup bersama masyarakat sekitar penempatan tetap menjadi lipatan kehidupan kita sekeluarga. 

Jadi hujung minggu ini saya begitu sibuk bersama masyarakat dalam melaksanakan budaya dan tradisi orang melayu di zaman lampau. Tradisi dan budaya yang semakin terkikis dari dalam diri kelompok masyarakat kita iaitu "gotong royong".


Alamak anak lelaki saya dah panggil ....penyelaras kerja majlis perkahwinan tak sampai-sampai, janji pukul 9:00 pagi dengan Ahli Ronda dan Warga Kejiranan. Kira saya dah tak menepati masa yang saya maklumkan dalam pembahagian kerja malam tadi. Ok... saya mohon undur diri. Ini bermakna saya sedang sibuk di rumah orang lain pada minggu ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan