Sabtu, 18 Jun 2011

JENAKA SEMPENA HARI BAPA 2011

Masalah seorang Bapa.

Satu petang dua rakan karib (Mat dan Ali) sedang minum petang di sebuah  restoran di pinggir kota. 

"Mat aku nampak macam kau ada masalah je?" tanya Ali kepada Mat. 

"Ya memang aku ada masalah yang berat sekarang ini" jawab Mat

"Apa masalahnya cer chete.....cer chete kat aku, mana tau mungkin aku boleh membantu kau" kata Ali. 

"Gini Tak lama  lagi aku akan menjadi seorang bapa...Ali" 

 "Ha..haha..itu bukan masalah sahabat, itu berita gembira.

Masalahnya, isteriku tidak mengetahuinya, jawab Mat.

Jawapan itu menyebabkan Ali terdiam dan terpinga-pinga...


Jenaka pendek ditamatkan dengan serta merta untuk memberi laluan untuk saya menyampaikan ucapan:


"SELAMAT HARI BAPA KEPADA SEMUA LELAKI YANG BERGELAR SEORANG AYAH/BAPA/ABAH/PAPA/WALID/DADDY/BABA DAN YANG AKAN BERGELAR BAPA TIDAK LAMA LAGI"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan